Spacewalks on the Hull

Buiten de Starling
Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 21-06-2018 21:59

" he? Sai moet waaruit komen? uit de dood? of de suffe zwijgzame staat waarin hij verkeerd?" Jimmy is even geheel verward door de opmerking van Henk. en denkt geheel niet aan het filter waar hij letterlijk naar skijkt

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 21-06-2018 22:16

"Sai moet niet ergens uitkomen, ik heb het over het filter." Op de achtergrond is duidelijk te horen dat Henk aan het lopen is. "Ik ben onderweg naar de luchtsluis, er zal wel niets met Sai aan de hand zijn maar het is gewoon erg onhandig dat er niemand bij de luchtsluis is met een com lijn naar jou."
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 21-06-2018 22:36

" jaja, dat filter heb ik er zo uit. Maar hoezo is er niemand bij de luchtsluis? Het feit dat hij niet spreekt wil toch niet zeggen dat ie weg is gelopen? Dat vind ik in iedergeval geen lekker idee. Stel dat ik toch los raak!... wie haalt me dan weer naar binnen?" Er begint een paniekerigheid in Jimmy's stem door te klinken.

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 25-06-2018 13:38

"vast niets aan de hand met Sai, vast alleen zijn com. Pak het filter maar en kom dan terug naar de luchtsluis. Misschien kun je Sai helpen met zijn com link." Klinkt Henk door de intercom.
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Sai Djengi
Berichten: 215
Lid geworden op: 25-08-2017 12:05

Bericht door Sai Djengi » 25-06-2018 14:23

Bij Jimmie en Henk hun comm open, het klinkt te hard en er is veel ruis en feedback gepiep.

De stem valt meer weg dan dat ze wat horen, maar Sai is herkenbaar.

"KGGGGG ier SaiKGGGGGGG aan boordKGGGGGG utterdekuKGGGGGGG is iemand aanboord, nog een aziaaKGGGGGGG hoofd geslagenKGGGGGGG"
'De berg is hoog, maar de vlinder tild de kat op.'

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 25-06-2018 14:26

"ja hee. Wat wil je nou. Ik ben al een heel eind hierheen gewandeld en dat gaat niet van leie dakje." Zegt Jimmy. " Moet ik echt weer terug komen lopen om dalijk weer hier langs te komen? "

Voordat Henk echter kan reageren moppert Jimmy al weer verder" nou goed ik kom er al weer aan. " Met de filter in zijn gehandschoende hand komt hij omhoog en begint weer moeizaam aan de eerste stappen.

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 25-06-2018 14:55

"Jimmy, we hebben een mogelijke indringer. Ik ga dit oplossen, als je wilt mag je ook verder gaan met analyse van schade." Klinkt henk's stem door de intercom
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 25-06-2018 15:42

" Wat zeg je nou? Een indringer? Ho wacht, dan wil ik zeker niet hier alleen aan een lijntje hangen. Ik kom meteen naar de luchtsluis! " schreeuwt Jimmy bijna.
Hij probeert daarbij snel te lopen maar de magnetische werking van de zolen houdt dat flink tegen.

Sai Djengi
Berichten: 215
Lid geworden op: 25-08-2017 12:05

Bericht door Sai Djengi » 25-06-2018 16:05

Het lijkt nog nooit zo langzaam gegaan te zijn voor Jimmie.

Dan klinkt glashelder maar zacht de stem van Sai over de comm.

"Jimmie, de airlock is beschadigt. Je moet omlopen naar de andere kant, naar de andere nooddeur. Ik ben naar een van de passagier bedden gekropen en gebruik nu die comm."

Er klinkt een zucht en dan een soort ingehouden auw.

"Ik werd vanachter in me hoofd geschoten, maar me helm heeft het gros opgevangen. Ga straks wel een plijster zoeken. Maar het paneel aan deze kant is beschadigt, ik weet niet of we de binnendeur zo nog open krijgen."
'De berg is hoog, maar de vlinder tild de kat op.'

Magiel
Site Admin
Berichten: 213
Lid geworden op: 25-08-2017 11:18

Bericht door Magiel » 25-06-2018 21:43

Jimmie doet de spacewalk van zijn leven.. nja, de laatste keer dat hij zoveel haast had in een omgeving waar bedachtzaam bewegen een noodzaak is was..

Focus.
Hij bedenkt weer voor de 100e keer dat hij rustig moet ademhalen en beweegt zo snel mogelijk. Als je te hard afzet kan je gaan zweven, los van de hull. Magnetische schoenen gaan maar zo ver..

Niet te snel ademhalen, dat geeft meer asem op je helmvizier.

Als Jimmie de melding hoort van Sai is hij alweer 7 meter op de terugweg en zinkt even zijn hart in de magnetische schoenen. Met de ervaring die hij heeft maakt hij snel automatische berekeningen. Naar de andere kant van de Starling lopen duurt lang, meer dan 5 minuten. Er lijkt een indringer te zijn, alles wat die wil doen kan lukken in die 5 minuten.

De ingang van de Airlock van waaruit hij vertrok (linkerkant van schip) is in dit tempo nog 90 seconden ver weg.

Hij weet uit een paar benauwde momenten in zijn leven dat hij liever in een schijnbaar stukke airlock zit, die vrijwel onverwoestbare manuele opties hebben om de buitendeur van buitenaf open te maken, dan buiten het schip aan een visueel erg dun draadje en een eindig ruimtepak.

Jimmie is een mechanic. Die Airlock maakt hij wel BINNEN de hull.
En omdat hij een mechanic is heeft hij wel die kostbare 17 seconden besteed aan het paneel openen (tergend langzaam pneumatisch deurtje wat opent) en het filter eruit te rukken.

Ook een goed ding om iemand mee te rossen mochten ze in zijn airlock staan.

Plaats reactie