(Hal 1D) The Black Hole

Voorkant van Tortuga
Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 21-11-2018 10:13

"Jimmy Barnet, rondreizend radioastronoom." Groet Jimmy terug. "Nou dan ben ik in ieder geval verkeerd in elkaar gezet. Ik hou het juist niet uit op de grond."

"Maar heb ik iets gemist? Walwijn vluchtelingen? Wat is er gebeurt dat ze vluchten?"

Magiel
Site Admin
Berichten: 213
Lid geworden op: 25-08-2017 11:18

Bericht door Magiel » 22-11-2018 19:49

Blacky trekt zijn borstelige wenkbrauwen op.

"Je moet wel diep in de ruimte hebben gezeten en geen nieuws kijken.." zegt hij verbaasd. "Er is een Colonial Red One* alarm af gegeven. Iets van 35 uur geleden.." Hij kijkt naar Henk en Sai die hun schouders ophalen.

"De terraforming van Walewijn heeft gefaald, er moeten miljoenen mensen van de oppervlakte geëvacueerd. Het is een ramp.. Allemaal extra gasten hier." Dit laatste zegt hij grijnzend.

[*Een Colonial Red One alarm is ernstig. Basicly gaat er dan iets zo erg mis binnen een ster dat Alle schepen in die ster opgeroepen kunnen worden om te helpen met evacuaties of andere transport zaken. Hier niet aan meewerken is zwaar strafbaar in de Interstellaire wet. Dit is algemene kennis.]

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 22-11-2018 20:09

"ik denk dat we dan morgen heen en weer gaan naar Walewijn, goed voor de winst mensen die graag weg willen." Henk neemt een slok van zijn wiskey. "Hopelijk zijn dan die security dingen geregeld. Wanhopige mensen kunnen soms ver gaan om nog mee te kunnen."

Henk steekt een sigaret op. "Blacky, weet jij hoeveel tijd er nog is voor het echt mis gaat daar?
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 23-11-2018 10:16

"oh ja ...daar heb ik wel iets van gehoord geloof ik. Wist niet dat het hier in de buurt was." Gooit Jimmy er nog tussendoor.

Magiel
Site Admin
Berichten: 213
Lid geworden op: 25-08-2017 11:18

Bericht door Magiel » 29-11-2018 20:32

"Er zijn nog iets van drie maanden, geloof ik. Maar de lager gelegen gebieden zijn al onbewoonbaar aan het worden. Je weet wel hoe het gaat, honderd jaar in de doofpot gestopt door de company-kolonie."

Blacky wijst vermanend naar Henk.

"En vergeet maar met er zo heen vliegen. Je bent moe, denk morgen nog een. Je weet wat een Red inhoud." Hij neemt verontwaardigt een slok. "En Woyzeck is erboven op gesprongen, en heeft er een flinke vloot hangen, waaronder een zooi cruisers. Je weet hoe streng die lui zijn. De Starling hangt in een van hun docks tot ze maanden later hebben verzonnen waarom je gearresteerd was."

Hij leunt achterover.

"Ik zou morgen eerst eens uitslapen en dan je eigen zaken regelen. De Starling zal toch wel snel opgeroepen worden."

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 29-11-2018 21:52

" he? worden we dan dalijk ingelijfd ofzo... om de vluchtelingen te gaan halen? " jimmy vraagt het en bedenkt zich eigenlijk ook meteen " vind wel dat we iets voor al die mensen moeten doen. Lijkt me vreselijk om ergens vast te zitten terwijl de boel vergaat."

Magiel
Site Admin
Berichten: 213
Lid geworden op: 25-08-2017 11:18

Bericht door Magiel » 29-11-2018 22:05

"Het is de enigste interstellaire wet die mensen voorrang geeft." zegt Blacky.

Nuwa voedert Sai stukjes sparib. Hij kauwt met een kant van zijn mond. Heeft duidelijk meningen maar zijn mond vol.

"Het is ontstaan uit de eerste koloniën. Een Red Alert betekend dat alles wat mogelijk is word ingezet voor een grote nood situatie. Net als op aarde op zee."
Blacky neemt nog een slok en zijn glas is leeg. "Zo werkt space."

Hij proost met het lege glas.

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 29-11-2018 22:20

Henk kijkt blacky aan, "ja ik weet het, ik weet het. Maar voor woyzech een keer besloten heeft iets te doen en dan nog niet eens over de voorwaarden die ze stellen."

Hij neemt een slok en merkt dat het glas leeg is. "Mag ik er nog eentje?'

"Je hebt gelijk, we maken morgen eerst de starling op orde met security aan boord komen we ook in aanmerking voor de betere klussen bij een evacuatie."
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Magiel
Site Admin
Berichten: 213
Lid geworden op: 25-08-2017 11:18

Bericht door Magiel » 30-11-2018 20:30

"Verstandig.." Zegt Blacky mild sarcastisch.

Hij typt wat op een kleine pols-comm.

"Ik ga jullie een tip geven. Vrij van het huis."

Hij veegt eens langs zijn snor.

"Reputatie is een gevoelig ding. En Tortuga mag dan wel groot zijn maar het is een dorp. Dat weet je ook, Henk. Dus de firewall," hij gebaart naar de security. "Dat weet morgen iedereen die belangrijk is. En Sai, ik bemoei me niet met Han zaken, maar zelf ik heb dingen gehoord." Hij grijnst semi-gerustellend. "Ik wil weten wie me vaste klanten zijn."

Sofie komt aanlopen met een blad vol drank, hetzelfde voor iedereen.

"Van het huis." Knikt Blacky. "Maar hier de tip.. Besef je wel dat jullie nu spelers zijn geworden op een ander speelveld. Een kleiner maar hoger speelveld. Laat dat niet je reputatie worden als je dat niet wilt."

Hij pakt zijn eigen verse glas, als Sofie klaar is met ronddelen. De security hebben slurpies.

"Op de Starling." Blacky heft zijn glas.

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 03-12-2018 07:43

Jimmy snapt er geen klap van maar heft amicaal ook zijn glas en toost mee op de starling. Daarbij vrolijk lachend naar Blacky, bedenkt hij dat hij later wel zal vragen wat er bedoeld werd.

Plaats reactie