In de cockpit van dropship Starling

De Cockpit van dropship Starlong
Plaats reactie
HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 08-10-2018 15:08

Henk bekijkt even een paar lijsten op de schermen voor zich. "Wachtrij is we bijna niet op de tijd dat wij aankomen. Moet lukken om gewoon door te vliegen maar je weet het nooit, als je iemand treft die je niet mag kun je alsnog een paar uur in de wacht staan."

Henk steekt een nieuwe sigaret op en houdt het pakje naar de rest om aan te bieden dat ze mogen pakken. "Zal alvast een paar berichtjes sturen om te zien wie we vandaag zitten bij flight control." Hij typt wat en dan wacht hij op een reactie. "Goed, ik weet zo denk ik wel wie er zitten vandaag."
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Sai Djengi
Berichten: 215
Lid geworden op: 25-08-2017 12:05

Bericht door Sai Djengi » 08-10-2018 19:47

Sai pakt het pakje aan en neemt er een. Hij kijkt naar de plafon projectie, en de schermen voor Henk. Het grote middenscherm geeft een meer grafische projectie met in vecotren de 3D info erbij van elk object in de buurt.

"Ja, of de marine doet weer eens een spontane flyby waarmee je je tijdslot innemen." Hij steek de peuk op.

Op een zijscherm van de piloten stoel staat een plattere weergave van de ruimte, meer een airflight controler scherm, waar elk ebject een ID heeft. Hier staat de koers van de Starling duidelijk aangegeven met een lijn.

"Iemand koffie?" vraagt Sai terwijl hij Jimmy de sigaretten van Henk geeft.

Een paar kleine schermen rechts geven info over de werking van de Starling en projecties van wat er achter het schip gebeurt.
'De berg is hoog, maar de vlinder tild de kat op.'

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 08-10-2018 22:27

Jimmy pakt een sigaret van sai over maar legt em eerst ergens op het console, voor later.
" he ja doe mij maar een koppie koffie zwart."

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 08-10-2018 22:41

" Maar nu eerst even iemand bereiken." Jimmy gebruikt niet de apperatuur wat de starling heeft maar pakt zijn eigen apparaatje en begint die in te stellen. Hij haalt uit een zijvakje van het ding een draadloos oordopje en doet die in zijn linkeroor.

" Nou kom op Mitch, zorg dat je opneemt." mompelt hij terwijl hij wacht tot de verbinding tot stand komt.

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 09-10-2018 10:54

"lekker Sai, ik wil wel koffie." Henk past een paar dingen aan, op het scherm is te zien dat de koers iets verlegt word. "Vooralsnog geen tactical in de buurt maar je weet maar nooit."

Hij neemt een haal van zijn sigaret en neemt deze uit zijn mond voor hij de rook weer uitblaast. Henk kijkt even naar Jimmy die iemand aan het bellen is. "Ik zal Scott even een berichtje sturen, dan kan hij de dock nog even nalopen voor we docken."

Henk typt meteen een bericht en verstuurd het.
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 10-10-2018 09:50

Jimmy heeft blijkbaar contact en roept joviaal "hey Mitch! Het is Jimmy Barnet. Alees op en top daar?... Echt op en top?"
Ondanks dat hij een oordopje in heeft is ook de reactie van die mitch best te verstaan in de cockpit.

"Wacht effe Jimmy...nu wel. Zo. En wat heb je te vertellen?"

"Pak effe de lijst erbij wil je." Zegt Jimmy terwijl hij ietwat onderzakt in de stoel. "Want ik heb zowel een Molly als een Brachteld voor je." Jimmy heeft dikke schik terwijl hij dit zegt.

Het duurt even voor Mitch reageert, er klinkt wat gerommel van diens kant. "Nice.". En ja das leuk. "Komen zacht als reacties terug. Tot Jimmy toevoegt. "Samen." Dan blijft even stil en roept Mitch "Wat?!... Dat kan niet!. Je bent gek"

De grijns van Jimmy kan niet groter. "Zeg verslijt je me nu voor gek. Dan moet je het zelf maar zien. Ik land over uurtje of twee op Tortuga. Oh en ik wil het driedubbele van de vorige keer."

"He "schampert Mitch terug "als het waar is krijg je het vierdubbele van me. Waar spreken we af?"

Hier draait Jimmy zich naar de andere twee in de cockpit toe. "Geen idee."zegt hij nog tegen Mitch " Welke plek raden jullie aan op Tortuga om ergen rustig te praten??"

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 10-10-2018 12:33

"Henk ,ik heb het nu tegen jou. Waar kan je op Tortuga ergens rustig praten?" Vraagt Jimmy.

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 10-10-2018 14:28

Henk heeft met een half oor zitten meeluisteren. "Tja, meestal gaan we naar de blackhole, wanneer we terug komen. Je kunt daar vast een plekje krijgen van blacky, kun je meteen een drankje doen en zo. Je kunt ook hier afspreken, we kunnen wel regelen dat de keuken vrij is zodat je zaken kunt beperken. Wij zijn toch bezig met passagiers en vracht eruit te werken. En als dat klaar is gaan we naar de blackhole."

Henk wrijft even aan zijn kin. "Tja en als het echt super geheim is moet je denk ik een speciale ruimte opzoeken, ik kan je wel een adres geven als dat nodig is."
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 10-10-2018 14:49

Jimmy keert weer terug nasr z'n gesprek. "Hey, Mitchell laten we over 2uur treffen in de blackhole. Vandaar zien we wel verder."

"Ja is goed Jimmy, ik vertrek dan nu meteen, dan haal ik wel."antwoord de stem van Mitch.
"Tot dan "roept Jimmy vrolijk en er is nog iets als afscheidsgroet te horen en de opmerking "zou wel heel raar zijn als het waar is" vanuit Mitch.

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 11-10-2018 10:47

Henk reageert op een aantal piepjes, "hier captain pot van Starling I, ik zit op de aangegeven route. Ik upload een aantal coördinaten van puin die we zijn tegen gekomen onderweg." Hij verstuurd de locaties van de brokstukken die ze zijn tegen gekomen onderweg. "Verder niets aan te geven."

Henk navigeert zelf, hoewel hij de autopilot had kunnen aanzetten geniet hij te veel van het vliegen in de chaos rondom tortuga.
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Plaats reactie