In de cockpit van dropship Starling

De Cockpit van dropship Starlong
HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 16-10-2018 12:09

Op de schermen is te zien hoor heb navigeert tussen alle andere schepen die hier vliegen. Na een tijd vliegen komt hij aan in de buurt van de Starling dock.

"Nou we zijn er. Ik ga docking procedure starten." Henk is druk bezig met alle knoppen. Hij typt een aantal codes in. De Starling keert en gaat langzaam achteruit richting de dock.
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 16-10-2018 14:24

Jimmy kijkt toe hoe de starling bij de dock terecht komt. Met respect. Hij weet donders goed dat hij zoiets nooit zou kunnen doen zonder schade toe te richten. Hij blijft verder stil, om de concentratie van Henk niet te verstoren.

Magiel
Site Admin
Berichten: 213
Lid geworden op: 25-08-2017 11:18

Bericht door Magiel » 18-10-2018 19:38

Sterker nog, de meeste piloten docken met de autopilot. Op de Tortuga is dit zelfs verplicht en Tactical land de meeste schepen. Maar met een paar bijzondere vliegbrevetten mag Henk het zelf doen.

Hij nadert Dock W347 en laat de Starling op een paar hondert meter tot volledige stilstand komen. Als je niet stop neemt Tactical het automatisch over.
Dan draait hij de Starling zijwaarts (Srry, je laaddeuren zitten aan de zijkanten :D ) en met de zij-thrusters aan de andere kant stuurt hij naar de grote romp.

Sai en Jimmy staren naar het plafon, waar de projectie nu volledig gevuld is door de wand van Tortuga, veelal donker oud metaal in onmogelijk grote platen. Daarop modernere machinerie en eindeloos veel pijpen en buizen en zeer dichtbij de Dock-tunnels, een los buizenstelsel wat uit de huid van Torttuga steekt.

Sai checked regelmatig mee op de schermen voor zich.

Henk lijkt erg ontspannen en ijskoud brengt hij voortdurend kleine wijzigingen aan, zo miniem dat hij een klein keyboard gebruikt in zijn stoelleuning. Zijn andere hand ligt stil klaar naast de stick.

De laatste tien meter lijken lang te duren terwijl Henk voor zich het kruis op het andere kruis houd, een directe videofeed van een camera op de Airlock deur.
Dan slaat het scherm op grijs en voelt iedereen een lichte bonk, meer een zware trilling door het schip gaan.

"We zijn geclamped." zegt Sai rustig.

Op het scherm voor Henk gaat een vuurwerk video af. Hij knikt tevreden.

Hierna zijn Sai en Henk een kwartiertje bezig met de Dock procedure afmaken. Veel van de Starling moet op de juiste volgorde uit gezet worden en vele dingen willen locken met de Starling (Riool en fuel etc).

Magiel
Site Admin
Berichten: 213
Lid geworden op: 25-08-2017 11:18

Bericht door Magiel » 18-10-2018 19:40

DE STARLING IS WEER GEDOCKED AAN TORTUGA - SL CALL

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 22-10-2018 12:46

Henk staat op een kijkt tevreden, "zo laten we maar eens naar de airlock gaan." Hij pakt een sigaret en steekt deze op. Hij ruimt een paar dingen op een controleert zijn wapen in zijn holster aan zijn riem. "ik pak nog wel een biertje in de keuken,. Wil iemand anders ook?".

Terwijl hij een wolkje rook uitblaast loopt hij richting de keuken.
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Sai Djengi
Berichten: 215
Lid geworden op: 25-08-2017 12:05

Bericht door Sai Djengi » 23-10-2018 10:58

"Geen bier voor mij." zegt Sai. "Ik heb al hoofdpijn."
'De berg is hoog, maar de vlinder tild de kat op.'

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 23-10-2018 12:03

Henk loopt door naar de keuken.
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Sai Djengi
Berichten: 215
Lid geworden op: 25-08-2017 12:05

Bericht door Sai Djengi » 07-11-2018 19:52

Sai knikt.

Steekt ook een sigaret op.

"Geboren op een dropship hier op Tortuga, maar pas toen ik zes was mocht ik erop. Ik kom uit een clan die voeger traditioneel op een dropship leefde, vaak met meerdere families van 1 éen clan. Kinderen mogen tot een bepaalde leeftijd het schip nog niet af."
Hij grijnst. Stopt dan, want dat trekt aan de pleisters bij zijn slaap en jukbeen.
"De eerste keer dat ik op Tortuga kwam was ik eerst bang van een ruimte als dit. (Hij wijst naar de enorme hal waar de Black Hole een hoog balkon in is). Janken man haha. Maar ik ben er later gaan wonen en zelf gaan werken op dropschips. Zo kwam ik deze idioot tegen (wijst naar Henk) en vond deze schoonheid me (kust Nuwa)."

Hij neemt een slokje.

"Maar, Jimmy, daarom stonden we op je staatsburgerschap. Als bezoeker mag je alleen in de Dockbay komen, nu mag je overal. En Tortuga heeft enorme leegstand, en zijn honderden of misschien meer mooie appartementen te vinden. Dockbay is cheap, Cargo is duurder. En je met de grote hal daar zien! (Hij wuift weer naar de hal) Dit is er niks bij. Een van de zijwanden is een scherm, daar voel je je alsof je naar buiten kijkt. Normaal zijn het landschappen, spy..psie..psychologisch gezond enzo. Maar ze lussen ook sterrendingen door. Of vuurwerk. Echt een schitterende ruimte."
'De berg is hoog, maar de vlinder tild de kat op.'

Magiel
Site Admin
Berichten: 213
Lid geworden op: 25-08-2017 11:18

Bericht door Magiel » 08-02-2019 20:27

-- SL CALL --

Iedereen is terug naar den Starling en er gaan een paar dagen voorbij. Laat zelf maar blijken uit je teksten wat je gedaan hebt.

Via-via en na wat interviews is er een nieuw Crew lid ingehuurd, die gaat zorgen voor Security. Een dame genaamd Call (picture Ronda Rousey, the WWE fighter/actor), een stevig gebouwde dame die na 10 jaar in het leger op Tortuga, de DROPOS (Ground Troups/marine), al een paar jaar freelanced op de vrije markt.
Er is een contract getekend voor een proeftijd van 3 maanden en daarna kijkt iedereen wel of we mekaar nog leuk vinden.

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 13-02-2019 08:27

"ah! Ziezo. Dat was de laatste " roept Jimmy uit van onder het console. Tevreden kijkt hij naar de draden die hij geordend heeft onder het paneel. Hij kruipt eronderuit en trekt ook zijn gereedschap mee.
Dan ziet hij dat het slechts het eerste console is wat hij af heeft. Zijn gezicht betrekt even en hij mompelt "ja maar niet nu. Eerst pauze."

Plaats reactie