In de cockpit van dropship Starling

De Cockpit van dropship Starlong
Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 11-10-2018 12:42

Jimmy heeft zijn gesprek met Mitch beëindigd. Hij schakelt zijn kastje over naar geheel ontvangst en tast de radiosignalen rondom Tortuga af. Daar zijn er veel te veel van dus speelt hij met instellingen en filtert er door heen.

Sai Djengi
Berichten: 215
Lid geworden op: 25-08-2017 12:05

Bericht door Sai Djengi » 11-10-2018 16:04

Sai zet koffie en deelt het uit.

"Je kan bij Blacky in the Hole ook een privé tafel aanvragen. Dan zetten ze white noise aan rond je plek, kan niemand wil horen. Hij heeft ook paar echte privé kamers maar die kosten wel wat."
'De berg is hoog, maar de vlinder tild de kat op.'

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 11-10-2018 18:20

Jimmy pakt de koffie aan. " Mooi, dat kimt dan goed uit." Hij neemt een slok van het zwarte goud. "Het is de eerste keer dat ik op Tortuga techt kom. Nog interessante dingen daar?"

Sai Djengi
Berichten: 215
Lid geworden op: 25-08-2017 12:05

Bericht door Sai Djengi » 11-10-2018 19:22

"De Black Hole is het honk voor ons soort piloten, hoewel er ook Tactical piloten hangen. Het is De crew bar van Tortuga, het hangt ook boven de eerste hal. De eetzalen van het Hoteru Hotel zijn waanzinnig. Kunnen tienduizenden mensen tegelijk eten. De hangende tuinen. Je moet ook zeker even de rondleiding doen bij de Tata werven, je hebt nog nooit zo'n grote hangar gezien. En waar jou soort* hangt.. geen idee? Vast in fancy pansy Cargo.."
Sai maakt ook koffie voor zichzelf.

"Owja, fuck!" Sai kijkt opeens verschrikt.

"We hebben wel je contract al gedaan** maar je hebt nog geen burgerschap van Tortuga. Dan mag je alleen de Dockbay in, en de rest niet. Da's wel onhandig. En als crew krijg je wel korting op je paspoort."


(* Alles wat met radio-astronomy te maken heeft is voor Henk en Sai al snel 'Jou ding' en collega's 'jou soort' geworden).
(**Shirkit, ik ga er ff vanuit dat na je 'ja' op crew worden er ook contracten getekend zijn, handtekening en vingerafdruk. Dus je bent officieel crew van de Starling. Je kon het tijdens de reis rustig helemaal doorspitten, en als SL er zitten geen adders onder het gras. Je hebt op meer schepen gevlogen en dit was vrij standaart, met zelfs minder bepalingen dan normaal. De Starling houd het graag simpel. Contract voior onbepaalde tijd, met 3 maanden of 3 klussen proeftijd. Geen loondienst, wel kost en inwoning en een winstdeling van jobs. Je hebt wel gezegd dat je voor je bedrading werk een apart tarief wilt, daar waren ze het mee eens, dus dat geeft je naast inkomen wat je al had wel zakgeld enzo.
En als je het er niet mee eens bent passen we het aan. :-) )
'De berg is hoog, maar de vlinder tild de kat op.'

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 11-10-2018 19:58

Henk pakt ook de koffie aan. "Ruikt weer heerlijk" voorzichtig neemt hij een slok. "We kunnen wel een goed woordje doen voor je tortuga burgerschap . Zonder dat kom je niet heel ver op tortuga."

"We naderen de dock, als we de komende vijf minuten niet gepasseerd worden voor een prio landing van tactical dan zijn we met een half uur gedocked."
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 11-10-2018 21:14

" he? moet ik burgerschap aan vragen? Eerst wordt in ingelijfd op dit schip en nu ook al burgerschap. Moet ik lid worden van elke club ofzo?" vraagt Jimmy terwijl hij zijn kop koffie half laat hangen inplaats van een slok te nemen.

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 11-10-2018 21:36

" zolang jullie me maar niet laten aanmelden bij de scouts." zegt Jimmy.

" en waar 'mijn soort' rond hangen.... weet ik niet. Meestal ga ik naar wetenschappelijke feestjes en wordt ik eruit gegooid om vervolgens in obscure kroegen verder te vieren. "

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 11-10-2018 21:42

"Nouja je hoeft geen burgerschap aan te vragen maar dan kom je maar op beperkte plekken op tortuga, de rest is voor burgers. Maar je kunt ook heel goed leven op de Starling als je dat wilt." Zegt Henk waarna hij een slok neemt van zijn koffie.

"Als je interessante dingen weet en doet komen jou mensen je vanzelf vast opzoeken en die gaat die je net aan de lijn had weet misschien ook wel plekken van jou ding."
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Jimmy Barnet
Berichten: 156
Lid geworden op: 13-11-2017 20:38

Bericht door Jimmy Barnet » 11-10-2018 21:52

" Als jullie zeggen dat het goed voor me is, doe ik het wel hoor." moppert Jimmy enigzins theatraal in zijn koffie. " ik vroeg me enkel af hoeveel contracten en lidmaatschappen ik ver nog moet afsluiten... en wanneer ik in bloed moet tekenen " voegt hij er aan toe met een lach.

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 11-10-2018 22:16

"burgerschap is het voorlopig wel. Zal wel even duren voor je bij een clubje moet of mag maar dat zullen wij je dan niet vragen dat zullen dan anderen zijn of misschien bedenk je wel zelf dat je ergens bij wilt. Zegt Henk

Hij steekt nog een sigaret op.

"We zijn er nu bijna.". Voor de Starling doemt nu tortuga docking bay. Het geheel van tortuga is nu niet meer te zien.
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Plaats reactie