In de keuken van dropship Starling

De crew keuken van dropship Starling
Plaats reactie
Sai Djengi
Berichten: 215
Lid geworden op: 25-08-2017 12:05

In de keuken van dropship Starling

Bericht door Sai Djengi » 25-08-2017 12:10

De woonkeuken van de Starling.
1ste Verdieping; de helft van het achterste stuk van schip.

De keuken zit naast de achter ruimte waar de lockers voor de Cabine zitten. Tussen beiden ruimtes zitten lift/trap huis, met airlocks, maar die zitten vooral aan de locker kant. De kleine keuken is dan ook verrassend ruim, ook omdat bijna alle wanden zijn volgebouwd met interne opslag ruimte.

De voorwand van de keuken heeft de bar naar de Cabine, vaak gesloten met een rolluik. Onder de bar zit een aanrecht, wat naar de zijwand (de wand van het schip) over gaat in een paar wasbakken van verschillende maten. De rest van de zijwand is grote koelkast deuren.

Langs de achterwand zit een tafel die als blad uit de muur schuift, geen poten. Langs de rand zit de asbak.

De wand tegenover de zijwand van het schip heeft de deur naar de hal en verder aanrechten met kookplaten.

De keuken is onder beheer van Saj Djengi, mede-eigenaar van Starling Express. De keuken is Altijd Brandschoon. !

---

Sai staat te roeren in een soepje. De Starling ligt momenteel aan zijn vaste Dock op Tortuga.
'De berg is hoog, maar de vlinder tild de kat op.'

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 25-08-2017 13:28

Henk komt binnen lopen. "Hoe is het met de soep?"
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Sai Djengi
Berichten: 215
Lid geworden op: 25-08-2017 12:05

Bericht door Sai Djengi » 25-08-2017 13:51

"Bijna klaar.." Zegt Sai.
"Nog sorry dat dat hier moest, maar deze 20 liter is de laatste lading. En over 2 dagen is de keuken van me restaurant weer gerenoveerd.. was echt een spontaan brandje."
Bij dat laatste grijnst hij vals.
'De berg is hoog, maar de vlinder tild de kat op.'

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 25-08-2017 14:13

"geen probleem hoor, ik vind het wel gezellig dat je er bent. Zeker nu het even rustig met vluchten is." Henk kijkt eens in de pan waar Sai in aan het roeren is.

"Blijf je hier eten zo of moet je meteen terug naar je restaurant?'
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Sai Djengi
Berichten: 215
Lid geworden op: 25-08-2017 12:05

Bericht door Sai Djengi » 25-08-2017 14:22

"Nee, Sheng-Du komt alles straks halen. Dus lijkt me leuk."
Dan kijkt Sai wantrouwend..
"Of bedoel je met 'blijf je eten' dat ik mag koken?"

Hij krabt in zijn minimale nieuwe kleine sikje, wat niet erg wil groeien..

"Er zit een nieuwe goeie fufion Thai op Food level? Anders kunnen we die wat laten brengen?"

"De vluchten vallen inderdaad wat tegen.. Misschien moeten we wat reclame gaan maken voor Starling?"
'De berg is hoog, maar de vlinder tild de kat op.'

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 25-08-2017 14:50

Henk kijkt onschuldig, "ja laten we daar bestellen." Hij loopt naar een console en typt wat. "Wil je iets speciaals of zal ik gewoon wat dingen bestellen?"

"Ja reclame maken is wel een idee ja. Vracht, mensen maakt niet uit. Zou mooi zijn als we een paar goed betaalde klussen binnen kunnen halen."
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Sai Djengi
Berichten: 215
Lid geworden op: 25-08-2017 12:05

Bericht door Sai Djengi » 25-08-2017 15:47

Sai stapt van de kookplaat naar de zijwand, een grote glimmend aluminium wand vol met deuren en lades in verschillende maten.
Hij trekt de koelkast open en haalt er twee blikken bier uit.

"Nee, bestel maar. Voor een Gajin heb je aardige smaak voor asain soul food haha.." Hij loopt naar de kleine keukentafel en gaat zitten.

"Ik zou natuurlijk wat contacten kunnen aanspreken in mijn achterban.. in het begin zei je dat je liever vooral witte vluchten wil. Maar voor wat extra cash is er altijd wel wat te vinden in de grijzere markt?"
'De berg is hoog, maar de vlinder tild de kat op.'

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 25-08-2017 16:48

Henk typt verder op het console en gaat daarna zitten aan de tafel.

"Tja misschien maar eens de iets grijzere markt bekijken, als je clan iets heeft dan hoor ik het graag."

Hij trekt een blik open en neemt een slok. "Hoop dat we snel bij en colony zijn dan zal het werk ook wel weer aantrekken."
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Magiel
Site Admin
Berichten: 213
Lid geworden op: 25-08-2017 11:18

Bericht door Magiel » 25-08-2017 21:14

Sai drinkt ook. Zoals gewoonlijk zijn ze al ver voorbij proosten in hun relatie.
Er is even een stilte. De tafel is een smalle plaat die uit de muur komt, zonder poten, en in de rand waar de tafel de muur in en uit gaat zitten lage lades.

Sai trekt de middelste open, het is een asbak met eigen afzuiging. Hij freubelt in het borstzakje van zijn overhemd, trek een rood pakje peuken tevoorschijn en steekt er een op. Het pakje en de aansteker legt hij midden op tafel.

Henk voelt het al aankomen en zijn vermoeden klopt. Het begint altijd met een lange stilte.

"Je moet weer eens aan een vrouw." Zegt Sai dan ernstig, zoals altijd.

Dan wuift Sai het zelf al lachend weg (zoals altijd, elke 3 a 4 maanden denkt Henk) en maakt hij een erg foute grap over vrouwen in het algemeen in het mandarijns, de beste taal voor dit soort humor.

"Maar goed, Business." hij drinkt.

"Zoals gewoonlijk missen we de connecties die we willen, de witte big bucks. We moeten ons echt ergens zien in te likken. Diep."
Hij mimed met sigaret in hand hoe je een grote kont uitlikt.
"Da's de enige manier naar het grote geld. De witte transporten die om zoveel geld gaan dat Ook niemand vragen steld."

HenkPot
Site Admin
Berichten: 438
Lid geworden op: 25-08-2017 12:32

Bericht door HenkPot » 27-08-2017 11:42

Henk pakt een sigaret en steekt die aan, al uitblazend "Tja, misschien moet ik toch maar eens gaan denken aan een vrouw nemen. Misschien iemand die ons kan helpen aan die goede grote witte klussen."

Hij neemt een slok van zijn bier. "Misschien moeten we langs bij de iets betere bars en clubs om goede contacten te leggen."

Terwijl hij kijkt naar de rook die hij uitblaast "maar grijs werk betaald om de rekeningen dus kom maar op met een paar kleine voor die clan van je."
As soon as I saw you, I knew an adventure was going to happen.

Plaats reactie